Jump to content

Trading auf eToro, Steuern und Guthaben


Spoit
 Share

Recommended Posts

Guten Tag,

ich bin neu in der ganzen Szene und habe 1000€ in Bitcoin Investiert. Nun stellt sich die Frage, ob ich sie 1 Jahr halten werde, je nach Markt oder vorher schon wieder den Trade Schließe. Das Geld geht wieder in das Guthaben. Wie ist es da bei steuern? Das Geld fließt ja noch nicht auf mein Konto zurück.

Gilt das dann als Verkaufen oder wie läuft das?

Danke im voraus und viele Grüße

Spoit

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.